تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast

تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast
تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast

تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast به سادگی آب خوردن.

گاهاً برای یک تولید کننده محتوای حرفه ای پیش می آید که بدلیل خرابی میکروفن استدیویی خود امکان ضبط صدای با کیفیت را نداشته باشد و یا در مواردی یک تولید کننده محتوای تازه کار یا شخصی که قصد ورود به زمینه تولید پادکست یا هر محتوای صوتی دیگری را داشته باشد، امکان تهیه یک میکروفن با کیفیت و مرغوب را ندارد. در اینجا کمپانی بزرگ ادوبی باز هم با یک ابزار قدرتمند دیگر پا به میدان گذاشته است که این ابزار چیزی نیست جز Adobe Podcast

ادوبی پادکست چیست و چگونه کار میکند؟

قطعا اکثر شما کمپانی بزرگ ادوبی را به خوبی میشناسید و یا حداقل با آن آشنایی دارید. اگر طراح و یا ادیتور باشید غیر ممکن است که نام ادوبی به گوشتان نخورده باشد.

ادوبی یکی از بزرگترین کمپانی های حال حاضر در زمینه طراحی و ادیت است که نرم افزار هایی مانند فتوشاپ، افتر افکتس، پریمیر و ده ها اپلیکیشن دیگر خروجی تلاش های چندین و چند ساله این ابر کمپانی بوده و اکنون پا به زمینه صوت گذاشته است.

ادوبی پادکست پروژه جدید شرکت ادوبی است که در حالا حاضر (بهمن ماه سال 1401) در حالت BETA قرار دارد.

ادوبی اینبار راه حلی را برای تبدیل یک صدای ضبط شده توسط یک دستگاه گوشی تلفن همراه به یک صدای استدیویی با کیفیت و طبیعی را ارائه داده است.

این فرایند به کمک هوش مصنوعی ادوبی میسر شده است که با دستکاری فرکانس های صدای شما و تغییر هوشمندانه آن، حذف نوز از صدای شما و البته حذف صدای محیط اطرافتان، یک صدای شفاف و یکدست را به شما اراِئه میدهد.

 

چگونه میتوانیم از ادوبی پادکست استفاده کنیم؟

تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast بسیار ساده است.

 

1. فقط کافیست مرورگر خود را باز کرده و عبارت Adobe podcast را سرچ کنید و یا مستقیم از همین صفحه وارد podcast.adobe.com شوید. (برای ورود به  این سایت نیاز به برنامه های تغییر آی پی دارید). بعد از ورود به سایت با این صفحه مواجه می شوید که صفحه اصلی سایت ادوبی پادکست است.

 

تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast

 

2. کمی به پایین صفحه اسکرول کنید تا به این تصویر برسید و سپس روی گزینه try it out کلیلک کنید تا وارد صفحه ی نهایی شوید و مرحله پایانی تبدیل صدای خود به یک صدای استدیویی را پشت سر گذارید.

 

تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast

 

 

3. در اینجا فایل صوتی ضبط شده را درون قسمت خط چین بارگذاری کرده و صبر کنید تا فایل تقویت شده صدای شما آماده شود. سپس تنها کاری که در این قسمت لازم است انجام دهید، صبر کردن است.

 

تولید محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast

 

4. کار تمام است. می توانید فایل بدست آمده را دانلود و به صدای استدیویی خود گوش دهید.

چند نکته:

  1. باید به این موضوع توجه داشته باشید که کیفیت ضبط صدای اکثر گوشی های نسل جدید به حد مطلوبی رسیده است و برای همین نباید از تبدیل صدای ضبط شده خود به یک صدای اسدتیویی انتظار معجزه داشت اما تفاوت صدای ضبط شده با صدایی که ادوبی پادکست به شما ارائه میدهد کاملا قابل لمس هست.
  2. این پروژه هنوز در حالت BETA قرار دارد و در همین ابتدای کار هم بسیار قوی است. میتوان انتظار داشت در آینده و انتشار نسخه رسمی، بسیار قدرتمند تر هم بشود.
  3. طبیعتا نمیتوان از یک سایت انتظار داشت که کار یک میکروفن استدیویی را برایمان انجام دهد و برای ضبط صدای با کیفیت و استاندارد برای تولید محتوای حرفه ای باید به فکر تهیه یک میکروفن قدرتمند باشید.

 

شرکت ادوبی همیشه قدم به زمینه های مفیدی گذاشته است که هر قدم، باعث بهبود زندگی ما انسان ها و در راستای راحت تر و با کیفیت تر شدن زندگی روزمره و کاری ما شده است. از آن بهتر اینکه در این دوره از تاریخ که روز به روز شاهد پر رنگ تر شدن خدمات هوش مصنوعی هستیم، ادوبی از قافله عقب نمانده و با استفاده از این علم، پا به عرصه های مختلف و مفیدی گذاشته و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت این تکنولوژی در سوپر اپلیکیشن های خود است.

به نظر شما قدم بعدی ادوبی چیست؟

هوش مصنوعی تا کجا قابل گسترش است؟